Doradztwo
Zasady ogólne świadczenia doradztwa:
Doradztwo jest świadczone nieodpłatnie.
Usługi doradcze, świadczą pracownicy Biura LGD, mający te zadania w zakresie obowiązków zgodnie z opisem stanowisk.
Doradztwo prowadzone jest w Biurze Lokalnej Grupy Działania w godzinach jego pracy oraz w uzasadnionych przypadkach w innych godzinach oraz poza biurem, w tym w szczególności w sytuacji zgłoszenia potrzeby doradztwa przez osoby niesprawne ruchowo lub inne osoby z grup faworyzowanych. Doradztwo może także zostać realizowane w formie zdalnej z wykorzystaniem technik informacyjno-komunikacyjnych.
Zgłoszenia potrzeby realizacji usługi doradczej przyjmowane są telefonicznie, mailowo lub osobiście w biurze LGD.
Co do zasady na spotkania doradcze obowiązuje wcześniejsza rezerwacja. W uzasadnionych przypadkach usługa doradcza może być udzielona osobie zainteresowanej bez rezerwacji.
Doradztwo realizowane przez Biuro obejmuje w szczególności następujące tematy:
ogólne zasady wdrażania Lokalnej Strategii Rozwoju,
typy operacji (projektów) i grupy docelowe w ramach LSR,
zasady naboru i oceny wniosków o dofinansowanie,
zasady wypełniania wniosków aplikacyjnych i zasady przygotowania załączników,
zasady realizacji i rozliczenia projektów,
zasady wypełniania wniosków o płatność dla operacji realizujących założenia LSR.
Pracownicy Biura nie wypełniają wniosków o przyznanie pomocy oraz innych formularzy i dokumentów dotyczących naborów, np. załączników do wniosków.
Doradca i uczestnik po wykonanej usłudze doradczej wypełniają kartę doradztwa. Karta doradztwa stanowi załącznik nr 1 do niniejszej procedury. W przypadku realizacji doradztwa w formie zdalnej potwierdzenie może być wykonane w innej formie, np. poprzez e-maila.
Karta doradztwa wypełniana jest w szczególności w przypadku, kiedy tematem doradztwa są zasady naboru i oceny wniosków o dofinansowanie lub zasady wypełniania wniosków aplikacyjnych i zasady przygotowania załączników.
Na podstawie wypełnionej karty doradztwa prowadzony jest rejestr doradztwa.
Sposób pomiaru jakości udzielonego doradztwa:
Osoba korzystająca z doradztwa w Biurze LGD wypełnia ankietę oceniającą jakość doradztwa świadczonego przez LGD.
Po zakończonym doradztwie do uczestnika wysyłany jest link do ankiety internetowej, której wypełnienie w pełni zapewnia anonimowość osoby oceniającej wobec doradcy.
Beneficjent proszony jest do wypełnienia ankiety w przypadku doradztwa świadczonego online.